DroneTower
Aplikacja mobilna dla użytkowników zintegrowana z PansaUTM do zgłaszania lotów oraz komunikacji ze służbami ruchu lotniczego.
Planowany rozwój usług:
Dostosowanie możliwości zgłaszania check-inów pod aktualne przepisy
Q1 2025
Dostosowanie aplikacji do nowej wersji systemu dATS PansaUTM 2.0
Q3 2025
PansaUTM GEOZONES
Serwis do wprowadzania stref geograficznych.
Udostępnienie usługi
Q2 2025
Aktualizacja i usprawnianie komponentów, w tym dostosowywanie systemu do zmian wynikających z przepisów prawa i wytycznych
Q4 2025
PansaUTM
System umożliwiający służbom PAŻP elektroniczną koordynację lotów BSP, w tym cyfrową obsługę lotów przez służby ATS.
Planowany rozwój usług:
Rozwój narzędzia dla służb ruchu lotniczego usprawniającego proces koordynacji lotów BSP (dATS ANSP)
Q3 2025
Wyłączenie planera misji PansaUTM (dFPL)
Q3 2025
Rozwój narzędzia dla pracowników działu koordynacji lotów BSP służącego procesowi koordynacji planowanych misji (SupUTM ANSP)
Q1 2026
e-Rejestracja, e-Drony ULC, e-Learning
Obsługa spraw związanych z nadawaniem uprawnień do wykonywania lotów BSP wraz z platformą szkoleniową (e-Learning).
Optymalizacja działania usług i dostosowywanie systemu do zgłaszanych potrzeb użytkowników.
Rozwój dedykowanych szkoleń dla poszczególnych komponentów usług - szkolenie dotyczące funkcjonalności zapraszania
Planowany rozwój usług:
Dostosowywanie systemu do zmian wynikających z przepisów prawa i wytycznych oraz aktualizacja i usprawnianie komponentów
Q1 2025
Włączenie Ośrodków Szkolenia w pełną automatyzację procesów
Q3 2025
DTM Autonomia: Planowanie Misji
Nowoczesne narzędzie do planowania misji na terenie całego kraju ("Zaawansowane loty BSP na szeroką skalę").
Planowany rozwój usług:
Dostosowywanie systemu do zmian wynikających z przepisów prawa i wytycznych oraz aktualizacja i usprawnianie działania komponentów
Q1 2025
Przygotowanie do wyłączenia planera misji PansaUTM (dFPL)
Q2 2025
DTM Autonomia: Trzy Obszary
Środowisko technologiczne wspierające realizację zaawansowanych lotów dronów w trzech lokalizacjach ("Zaawansowane loty BSP na szeroką skalę").
Optymalizacja działania komponentu trackingowego oraz wprowadzenie usprawnień w module SUP DTM
Planowany rozwój usług:
Rozwój komponentu trackingowego o dane z Remote ID
Q1 2025
Dostosowywanie systemu do zmian wynikających z przepisów prawa i wytycznych oraz aktualizacja i usprawnianie działania komponentów
Q1/Q2 2025
Wdrożenie Fazy II (m.in obowiązkowy tracking dla lotów BVLOS) - termin uzależniony m.in. od skali natężenia ruchu BSP w DTM-ach
Q4 2026+
e-SORA
Narzędzia wspierające wykonanie procesu oceny ryzyka operacyjnego i jej analizę.
Wprowadzenie usprawnień/poprawek wynikających ze zgłoszeń od użytkowników optymalizujących działanie usługi
Planowany rozwój usług:
Rozwój funkcji automatycznej weryfikacji parametrów zezwolenia przy planowaniu misji
Q1 2025
Wdrożenie funkcji "Kreator INOP"
Q2 2025
Dostosowywanie systemu do zmian wynikających z przepisów prawa i wytycznych oraz aktualizacja i usprawnianie działania komponentów
Q3 2025
e-Identyfikacja (CoTuLata.pl)
Aplikacja dostarczająca informacje o legalności zaobserwowanego lotu drona oraz dająca możliwość zgłoszenia podejrzanego lotu do uprawnionej służby.
Dostosowywanie systemu do ustaleń po porozumieniach z policją
Planowany rozwój usług:
Dostosowywanie systemu do zmian wynikających z przepisów prawa i wytycznych oraz aktualizacja i usprawnianie działania komponentów
Q2 2025
Dynamic Safety & Security: Służby
Aplikacja umożliwiająca służbom porządku publicznego elektroniczne wnioskowanie o wprowadzenie tymczasowych ograniczeń oraz cyfrową koordynację lotów BSP w przestrzeni powietrznej.
Planowany rozwój usług:
Dostosowywanie systemu do zmian wynikających z przepisów prawa i wytycznych oraz aktualizacja i usprawnianie działania komponentów
Q1 2025
Zwiększenie zakresu automatyzacji procesu publikacji informacji o tymczasowych ograniczeniach
Q3 2025
Dynamic Safety & Security: Search & Help
Cyfrowe wsparcie koordynacji działań lotniczych w zarządzaniu kryzysowym.
Planowany rozwój usług:
Rozwój narzędzi dla użytkowników realizujących loty S&H
Q3 2025
Rozbudowa panelu pilota
Q3 2025
Rozbudowa możliwości komunikacyjnych i wymiany informacji
Q4 2025